Uppsala

Och nu ska jag sova i uppsala för första gången i mitt liv tror jag. Det är fan konstigt, jag är trött och klockan är inte ens halv elva.. Haha. Vi kom väl hit idag runt 13.30-14.00 tiden. Sen bygde vi tält i blåsten.. Sen blev det lite tupplur, det va soft :) nu ikväll har vi gått in till centrum och ätit pizza. Mums :) nä nu är jag trött. Godnatt.

Sista från sundsvall.

Idag blev det att göra sundsvall. :) jag köpte mig en tröja (100 kr) och klippte mig (420 kr) sEn så köpte jag en tröja till min bror och ett diskställ till mamma, fan va snäll jag är :p nu ska vi sova här. Imorn bär det av till uppsala. God natt.

Söndag kväll.

Nu har jag tänkt att sova lite, har duschat och fjollat mig. Haha.. Synd att jag inte fatta hur man fixa bilder till bloggen från mobilen, men jag ska nog lösa det på nåt vänster. Imorn ska vi göra sundsvall, ska se om jag hittar nåt att shoppa. Har hittills köpt 2 st linnen och 2 par skor, eller jag fick det ena paret av pappa. En tröja med höga kusten motiv har jag oxå fått :) Jag är så glad att det är semester imorn, och jag inte behöver jobba. Nä nu ska jag väl typ sova. Natti!

Söndag

Idag vakna jag tidigt, typ vid halv åtta. Måste va rekord för en söndag, iaf för dom senaste åren haha :p vi åkte upp till höga kusten idag. Jäkligt stor bro faktiskt. Fint väder hade vi oxå. Såg på ett ställe där det va 23 grader i luften och 43 på asfalten. Ikväll ska vi grilla. Hejdå.

Fikapaus

Hej. Nu är vi i söderhamn. Ska försöka lägga upp lite bilder, Millan typ tvingar mig :p haha

Blogg från avesta..

Nu har man campat seriöst för första gången på ett par år, tycker inte festivalcamping är seriöst, jag menar, där använder man ju inte ens tältsnörena :p är alltså i avesta på dalahästens camping med pappa. Vi är påväg uppåt till höga kusten. Vi ska kolla in broarna där. Nä nu verkar det som om vi ska dra oss härifrån, nästa stopp sundsvall. Hejdå alla glada människor. Förresten, vädret är strålande.

Rix fm festival :)

Jupp, det är ikväll. Kommer som vanligt inga bra artister till örebro. Men dit ska jag iaf, måste ju göra nåt i sommar förutom att jobba :p haha... Sen blir det att sova i lägenheten inatt.. Nä nu vill jag att klockan ska bli 18 så att jag får sluta.. Tjipp!

På senaste tiden..

Har ju inte skrivit så mycket. Men nu så kom jag på att det kanske skulle funka att blogga från mobilen, vilket det gjorde. Så här kommer en upp datering. Förra veckan bestod mest av jobb, 10.5 timmar med dag och sömn på natten. Förutom tisdagen då jag va och kolla på film inne i örebro med lite folk, det va kul :) Mathilda och hennes lilla gullunge va i sommarstugan och hälsa på i fredags, det va trevlans :) i lördags va det party till tusen i askersund, va där med Mathilda och kusinen.Sen tog veckan slut.

söndag

Nu så 'är det söndag igen, vilket betyder jobb imorn, och på tisdag och onsdag och torsdag och fredag.. sen är det helg igen =)

haha..

Igår blev det lite förfest här och sen blev det satin..

Idag blev det att tvätta 2 maskiner och kolla lite på mordkommisionen, sen tog jag och millisch en promenad till matöppet och handla frukost/lunch/mellanmål.. det blev kyckling och potatisgratäng för min del.. =)

Snart blir det att bege sig till solstugan :D yeah..

tjipp tjopp!!

oj oj oj

har spenderat kvällen på förfetst här hemma hos oss.... men fick oväntat besök av lite släkt lite innan kl 21.. de va överaskande med kul :)

Vid 21.30 dök mathilda och lotta upp och några minuter senare kom även pem =)

sen vid typ 23 tittade maggan förbi, han fick leka taxi.. haha

sen blev det satin... va väl inne där vid 00.30 tiden. mkt folk, men dålig musik.

lite före 2 blev det pizza med pem och millan..

nu ligger jag här och ska sova, lr snart iaf...

... btw, och så va helgen slut!!
imorn ska jag tvätta.. tjipp!!

Vecka 28

Måndag, vakna vid 7 tiden fixa mig och drog till jobbet, jobba till 18.30.
hem, åt mat hos mamma, somna i soffan..

Tisdag.. samma som föregående dag. Tillägg, såg lite allsång på  skansen på tv.

Onsdag.. samma här oxå...

Torsdag.. Vakna, jobba, åt mat hos momfa (mormor &morfar) stekt salt sill och potatis med mjölksås. Åkte och hälsa på lite släktingar  i deras sommarstuga, fick blåsa såpbubblor :D

Fredag.. Vakna, Jobba, åkte till lägenheten och åt lite smörgåsar.. Sen vid 20 tiden blev det lasrgame med Millan, Kim, Henke, Robin och Maggan.. Jag, Henke och robin vann bägge matcher, tror kim blev mest knäckt över det :P
Sen blev det att åka till lägenheten och snabbfixa till sig och sen blev det en sväng till pasta baren..

Går fram till vakten, visar mitt körkort..
"-Nä, men det behöver jag inte se. Gå bara in.. "
 haha lika kul varje gång..

Lördag, vakna och millan kom och hämta mign vid 15 tiden.. sen har jag duschat och nu ska jag äta frukost/lunch,
pepsi och ostriskakor. haha

sen blir det att dra till hulda-tulda... haha hon har fyllt år så de ska bli party :D

tjipp tjopp!!

Arvikafestivalen 2oo8

Tisdag 1/7 juli bar det av. Vi åkte vid 10 tiden och var framme vid 13 snåret.. Blev litie käk i karlstad på vägen =)'
När vi väl kom fram fick vi dumpa fia med all packning och åka och parkera bilen mitt ute i ingenstans. Sen släpa packning i kön, men vid 15 tiden skulle jag tippa på att tälten va uppe. 3 personer på sju tält, jobbigt att bära va det iaf.

Onsdag, vakna av bastu i tältet. Efter en lugn tisdagskväll så var det bara solen som va i vägen, en de blev till att knalla iväg till plaskfjorden (heter den inte) och bada, jätterent vatten (not!) eftersom ett reningsverk släpper ut äckelsaker i närheten, men skitsamma skönt va det :D Sen blev de lite partaja på kvällen

Torsdag, Jo bastu i tältet vid 9 tiden då med, vakna, stoppa huvet i ingången och sova lite mer.
Sen gick vi och bada., hade med oss nån pajas vid namn adam/nisse trevlig, prick!! såg lite av the kooks (ev rätt stavning) och lite slayer, men det vaväl inte så himla bra kanske.. Nånstans mellan badet och spelningarna dök alla andra pajsare upp, så va vi 6 personer på 7 tält.

Fredag, fias födelsedag =) vi börja 'ven den med ett bad, faktiskt på en riktig badplats, ingestrand (tror jag).
Jag, Millan, Fia och Erik va de som orka åka dit och bada.. Sen lyckades vi hamna på olika bussar på tillbaka vägen, men de löste sig iaf.. Såg jag för band? Hmmm, fråga millan! Hade n plan inför den kvällen, dricka upp allt.. Men det orka jag inte. Blev rent Mintu Black och cider, bra kombination, njae, men jag hade kul!

Lördag, vakna, faktiskt inte lika varm som alla andra dagar men varmt iaf.. Blev bad med hela gänget nästan, vi bada från ¨nån klippa typ, det va skönare botten men fortfarande äckligt vatten.. men otroligt uppfriskande..
Såg en sväng av ticking bombs =) Hörde lite på volbeat (min stavning?) Sen vid 16-17 tiden, kom spöregnet.
Men både greger och jag överlevde, ja alla andra oxå, förrutom några partytält kanske.. =)
Sen blev det att kolla in DLK, ganska bra faktiskt :D
Sen hittade jag och millan norrmännen, kul som tusan va det :D Blev en lugn kväll med 2 öl, för jag orka verkligen inte med en kväll till..;P haha..

Söndag, vakna vid 9, backar ihop mina grejor, hämtar bilen, 10 i 10 drar vi från stora campingen. Är i örebro vid 13.
Så ´nu sitter jag här och är jättetrött och sugen på min pirog i ´frysen. JAg har duschat och känner mig allmänt seg.
Ska snart hämta min tvätt så är allt som vanligt igen..